شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

فلاورباکس چوبی چیست؟

فلاورباکس

هر فضایی می تواند زیبا ودل نشین باشد فقط ما باید از ذوق و سلیقه خود به خوبی استفاده کنیم تا به محیط دلخواه خود برسیم. هر گل وگیاهی برای ادامه روند رشت خود به یک مکان خوب و بستر کشت احتیاج دارد. بستر کشت از قرار دادن گیاه در یک گلدان با ابعاد مناسب حاصل می شود. به این گلدان فلاور باکس می گویند.

فلاور باکس جوبی را می توان از انواع چوب ساخت. البته نوع چوب که در ساخت فلاورباکس مصرف می شود درکاربری فلاور باکس بسیار مهم است برای مثال :

چوب ترموود  بهترین متریال برای ساخت فلاورباکس های بام سبز وتراس سبز است زیرا این چوب دربرابر شرایط  جوی در کارخانه مقاوم سازی می شود

همچنین لازم بع ذکر است که فلاورباکس چوبی دربرابر رطوبت وخاک بسیار ضعیف است بنابر این حتما باید داخل آن را ایزوله رطوبتی کرد که هم هزینه زیادی دارد و هم محیط را کثیف می کنند. بعنوان یک راه کار می توان داخل فلاورباکس را فایبر گلاس کشید.

اندازه و سایزهای فلاورباکس ها مختلف است از سایز کوچک گرفته تا خیلی بزرگ که می توان آن ها را در ابعاد چند سانتی متری تا چند متری طراحی کرده و ساخت.

 

فلاورباکس در چه فضا هایی به درد میخورد؟

فلاورباکس در کافی شاپ و رستوران

فلاورباکس در تراس و بالکن سبز

فلاورباکس در لابی هتل و ورودی هتل

فلاور باکس در محیط ویلا

 

فلاورباکس چوبی از دید معماران داخلی

وجود چوب در فلاورباکس محیط شما را گرم می کند و از دید معماران داخلی، سنت را در کنار مدرنیته قرار می دهد

 

فلاور باکس ترکیب چوب و فلز

فلاورباکس ترکیب چوب فلز  جزو پرطرفدار ترین مدل در بین مهندسین معماری داخلی است. چون هم مدرن است و ظاهر بسیار حرفه ای دارد.

ترکیب چوب وفلز در فلاور باکس مکمل هم هستند. در پروژه های  کافی شاپ،رستوران متداول است.

به لیل بالا بودن استحکام فلز فولاد  در اجرای: بام سبز، تراس سبز، روف گاردن و پروژه های شخصی هم توصیه می شود.

 

فلاورباکس چوب پلاست

فلاور باکس چوبی ساخته شده با پروفیل چوب پلاست محصولی متفاوت است که فلاورباکس چوب پلاست به طبیعت آسیبی وارد نخواهد کرد به این دلیل مورد استقبال قرار گرفته است

فلاور باکس های چوب پلاسات از انواع گلدان های چوبی بشمار می اید. که از پروفیل چوب پلاستیک ساخته شده است.یکی از بهترین مزایای این محصول شباهت زیاد به چوب بوده که این امکان را به شما می دهد تا به راحتی از این نوع گلدان در طراحی محیط استفاده نمایید.

 

فلاورباکس تک سینی

در این موارد آب مازاد ناشی از آبیاری گیاه پس از گذشت زهکش و لایه فیلتر از فلاورباکس خارج می شود. برای مثال: درفضاهای همچون محوطه و یا در پشت بام هایی که سطح را با سنگ ریز وچمن مصنوعی  پوشیده  شده و یا گارتر در سطح  بام پیش بینی شده است

 

ویژگی های فلاورباکس های چوبی

در انواع چوب ها و رنگ ها موجود است:چوب سرخ، سرو، ساج

فلاورباکس های چوبی ریشه گیاهان را از گرما آفتاب تابستان عایق می کنند

فلاورباکس های چوبی از نظر وزن بین پلاستیک وخاک قرار می گیرند

 

موارد لازم به ذکر:

گلدان های چوبی رنگ نشده به مرور زمان پوسیده می شوند

آفت ها اغلب دوست دارند در گلدان های چوبی  باشند

 

تاثیر رنگ و جنس فلاورباکس روی محیط

چوب یک رنگ گرم است و کاری می کند تا محیط اطراف ما زنده به نظر برسد ولی بقیه فلاورباکس ها(فلزی، سنگی، سفالی و …..) سرد هستند و فضا را زود تکراری می کنند.

 

چه گیاهانی را می توان در فلاور باکس ها کاشت؟

درختچه های ارتفاع یک تا دو متر می توان در فلاور باکس های روف گاردن براحتی کاشت.

گل های تزیینی را می توان  در فلاور باکس دیواری  برای تراس سبز کاشت.همچنین می توان انواع گیاهان آپرتمانی می توان در فلاور باکس های سایز متوسط کاشت.

 

آیا کاشت هر گلی در فلاور باکس مشکل دارد؟

هر گیاه نیاز های خود را از نظر نور خورشید، آب دارد پس بهتر است گیاهان زیادی را در یک فلاور باکس ترکیب نکنید.اگر دوست دارید در گلدان های خود تضاد رنگی داشته باشید. بهتر است گیاهانی انتخاب کنید که به یک اندازه نور خورشید وآب احتیاج داشته باشد.

 

از چه خاکی در فلاور باکس استفاده کنیم؟

هرگز سراغ خاک ارزان نروید. اکثر تامین کنندگان خاک گلدان ها، خاک های مختلف و متناسب با هر گیاه را که دارای مواد معدنی و مغذی است را به بازار می آورند. فقط به قمت توجه نکنید بلکه خاک مناسب گیاه را برای گلدان خود خریداری کنید.

 

سایز فلاور باکس های چوبی

سایز خوب یک فلاو باکس به طور کلی  اندازه مناسب آن است که بتواند مقدار مناسبی از خاک را برای گیاه  نگه دارد وهمچنین باید فضایی برای رشد ریشه ها ایجاد کند، شما باید بیشتر از گیاه فلاور باکس را ببینید پس ما به یک باکس با اندازه خوب  نیاز داریم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.